Aslında (Vezirköprü-Havza Tren Yolu) Amasya’dan Samsun’a bağlanarak hayat damarlarının önemli bir kısmı kesilen Vezirköprü’nün talihini değiştirecek büyük adımlardan birisi olabilirdi.
Vezirköprü Organize Sanayi Bölgesi’nden vatandaşlar artık ümidi kesiyorlar.
Geçtiğimiz hafta konuştuğumuz kişilerin Vezirköprü’de sanayinin gelişmesinin oldukça zor olduğu kanısındalar ki aynı fikirdeyim.
Vezirköprü’de bir OSB yapılması fikrini ilk ortaya attığımızda ne Havza’da ne Suluova’da OSB vardı. Merzifon OSB bile yeni kuruluyordu.
O zamanlarda başlayabilseydi Vezirköprü 2010’lar bitmeden OSB’sini kurabilir ve yatırımcı bulabilirdi.
İlçe olarak baktığımızda ne yeterli hammaddeye sahibiz ne de pazara yakınız. Ekonomik olarak bakıldığında bu ikisine uzak olan bölgelerde sanayinin gelişmesi çok zor. Her ne üretecekseniz onu alıp Vezirköprü’ye taşıyacaksınız, sonra ürettiğiniz malı yeniden pazara götüreceksiniz. Dünyada ekonominin giderek daraldığı zamanlarda nakliyenin ürettiğiniz malın maliyetinden fazla tutmasına kim katlanır ya da malını kaça satabilir?
Diyeceksiniz ki, Havza’da Suluova’da hammadde ve pazar var mı?
Yok. Ama bu ilçelerin bize göre avantajı ulaşım imkanlarına sahip olmaları. Merzifon, Kavak, Havza, Suluova.. Buralar ana yolun hemen kenarındalar, ayrıca demir yoluna bağlantıları var. Merzifon OSB’sinin tanıtımında havaalanını bırakın, Samsun limanına yakınlığı bile yer alıyor.
Aralarında sadece Vezirköprü’nün ulaşım araçlarında sadece karayolu bulunduğunu, demiryolu başta olmak üzere diğerleri için imkanı olmadığını, karayolunun da uzak olduğu kadar yıllardır düzgün bir hale getirilemediğini hatırlatmaya gerek var mı?
Uzun zamandır ilçeyi yönetenlerin ilk olarak yolu ele almaları ve çözüm aramalarını görsek de, her nedense Vezirköprü yıllardır devlet yatırımı almaktan uzak bir yerde duruyor.
Belki hatırlayanlar vardır; bir dönem (Samsun-Ankara arasında hızlı tren hattı yapılacağı söylenen dönemde) Vezirköprü’nün Havza’dan geçen demir yoluna bağlanması için bir toplantı bile yapılmıştı. Ancak devamı gelmeyen bu toplantının üzerinde duran kimse de olmayınca rafa kalktı. Aslında Amasya’dan Samsun’a bağlanarak hayat damarlarının önemli bir kısmı kesilen Vezirköprü’nün talihini değiştirecek büyük adımlardan birisi olabilirdi.
Vezirağaç’ın da bu konu üzerinde çalışma yaptığını biliyoruz.
(Zamanı geçmiş mi bilmiyoruz ama konuya eğilip Vezirköprü’nün geleceğini değiştirebilecek bu yatırımın peşinden koşan kimsenin olmadığını görebiliyoruz. Yıllar sonra iş işten geçtikten sonra Vezirköprü’yü uzun yıllar daha oyalamak üzere önümüze birileri koyana kadar rafta kalacak gibi duruyor.)
Tartışmalarda arkadaşlar Vezirköprü’de tarımın önde olduğunu bu yüzden BESİ OSB’nin Karma OSB’den daha önde olması gerektiğini söylüyorlar.
Nedense gülümsüyorum..
İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÖŞE YAZILARI
27 Kasım 2024 Köşe Yazıları
23 Kasım 2024 Köşe Yazıları
20 Kasım 2024 Köşe Yazıları
17 Kasım 2024 Köşe Yazıları