Seçim ve trafik!
admin vatandas1959@hotmail.com
Genel seçimlerden sonra partisine küsen ve hakim olan “kazanamayacaklar nasıl olsa” algısı bu kurultayda yaşanan Genel Başkan değişikliği ile biraz olsun kırıldı diyebiliriz.
Türkiye Mart 2024’te yapılacak Yerel Yönetimler seçimlerine gittikçe yaklaşırken; seçim için önemli olaylardan biri olan CHP Kurultayı geçtiğimiz hafta sonu yapıldı.
Birçok kişinin Kemal Kılıçdaroğlu devam eder öngörüsünü yıkan Özgür Özel ve ekibi işin başına geldi ve Özgür Özel CHP Genel Başkanı seçildi.
Genel seçimlerden sonra partisine küsen ve hakim olan “kazanamayacaklar nasıl olsa” algısı bu kurultayda yaşanan Genel Başkan değişikliği ile biraz olsun kırıldı diyebiliriz.
Bu görüntü, kısa sürede yapılması beklenen CHP’nin tüzük kurultayıyla parti yapılanmasında da değişim olup olmadığına göre kesinleşecek gibi. Cumhuriyet Halk Partisi bugün kazandığı psikolojik üstünlüğü yeni tüzüğüyle devam ettirebilecek mi?
Türkiyedeki özellikle büyükşehirler için önemi daha fazla olacak bir kurultaydı diye düşünüyorum.
Yerel seçimler için bir başka önemli gelişme YSK’nın açıkladığı aday adayı olacak memurların 1 Aralık’a kadar istifa etmeleri gerektiği kararıydı.
Bu gelişmelerin ışığında Aralık ayı içinde birçok seçim bölgesinde adayların netleşmeye başlayacağını söyleyebiliriz.
Seçimler öncesindeki bu günlerde Vezirköprü’de bir sessizlik olduğunu söyleyebiliriz.
Muhtar adayları yavaş yavaş ortaya çıkmaya başlasalar da, Belediye Başkanlığı için adaylık konusunda partilerde bir “Genel Merkez kimi gösterecek?” bekleyişi hakim.
Uygulamaya Vatandaşlar tepkili..
Vezirköprü’de Emniyet Müdürlüğü’nden Ziraat Bankası köşesine kadar olan yol boyunda yapılan otopark çalışması vatandaşın tepkisini çekiyor.
Vatandaşlar genel olarak Emniyet Müdürlüğü personel için yapılan bu park alanının doğru olmadığını düşünüyorlar.
Özellikle hemen karşılarındaki OTOPARK dururken, personel için yeni bir park alanının doğru olmadığını ve bu ayrıcalığın yanlış olduğunu söylüyorlar.
Bu park alanının daha önceki yıllarda alınan bir UKOME kararı olduğu belirtiliyor. Ancak uygulama Vezirköprü’deki park sıkıntısının önüne geçmek yerine fazlasını yaratacak gibi duruyor. Üstelik hemen köşeye park eden araçlar nedeniyle yolu göremeyen sürücülerin defalarca kaza yaptıklarına şahit olduğumuz alanda aynı şekilde parkın devam etmesi uygulamanın işe yaramadığını gösteriyor.
Tek yön uygulamasının özellikle Köprülü Mehmet Paşa Parkı’nın önündeki cadde üzerinde ikinci hatta üçüncü sıra parkın önüne geçmediği, diğer bölgelerde de (Bankalar Caddesi ve devamındaki) ciddi bir trafik yoğunluğu yarattığını görmemek sadece bakmamakla mümkün.
UKOME yetkilileri ya da İlçeden UKOME’ye trafik için teklif götürenler ilçede yaşanan trafik karmaşasını görmüyor olabilirler mi?
Şimdi kafalardaki soru ve beklenti şu; Bu durumun çözümü için gerekli çalışma yapan olur mu?