Seçimlerin en güzel yanlarından biri diğer zamanlarda bir araya gelip Vezirköprü diye bir ilçenin varlığından haberi olup olmadığını bilmediğimiz kişilerle Vezirköprü üzerine konuşmak. Seçimlerin en güzel yanlarından biri diğer zamanlarda bir araya gelip Vezirköprü diye bir ilçenin varlığından haberi olup olmadığını bilmediğimiz kişilerle Vezirköprü üzerine konuşmak. Vezirköprü’nün sıkıntılarını görüşerek ileride bir yerlere gelmesi muhtemel bu insanların gelecekte Vezirköprü’yü ve sıkıntılarını, beklentilerini kulaklarına küpe etmeye çalışıyoruz. Bu kişilerden biri AKP Samsun Milletvekili Fuat Köktaş. Şahsen, milletvekili olduktan sonra ilk kez bir araya gelme şansı buldum. Partililerinden Vezirköprü ile ilgilenen bir milletvekili olduğunu duysak da, Köktaş’ın bu ilgisinden ne kazandığımızı en azından ben bilmiyorum. Yine de, Köktaş ile önemli bir Vezirköprü sohbeti yaptık. Bunların en önemli müjdesi diyebileceğim kalkınmada öncelik ve beraberinde gelen teşviklerin il bazından olmasından dolayı Vezirköprü’nün yararlanamadığını anlattığımız Köktaş’ın teşviklerin ‘sektörel’ bazda olacağını söylemesiydi. Kalkınmada öncelik İlçe bazında olsa da Vezirköprü bundan faydalanamayacaktır diyen Köktaş’ı ben haklı buldum. Merzifon’un kalkınmada öncelikli olmasının yanı sıra bulunduğu kritik yer açısından da önemli bir avantaj yakaladığını söyleyen Köktaş’a hak vermediğim tek nokta ise, bu zamana kadar neden bir çalışma yapılmadığıdır. Köktaş’ın, vatandaşların yollarda yeni hastane binasını sormalarına kızdığını da belirtelim. Bu kızgınlık “neden soruluyor?” diye değil, ihaleyi alanların “düzgün hesaplama yapmadıkları için yarıda bıraktıkları işlerin hesabını vatandaşa biz anlatmak zorunda kalıyoruz” diyeydi. Haklı bulanlar olabilir, ben de kısmen katılıyor olsam da, bu kadar zamandır Meclis’te büyük çoğunluğa sahip olan ve ortalama her ay ihale yasasında değişiklik yapmış bir partinin böylesine önemli bir soruna neden çare bulmadıklarını anlamıyorum. Tren yolu, Vezirköprü’nün tren yoluna bağlanıp bağlanamayacağı benim açımdan ikinci önemli konuydu. Açıkçası Köktaş burada, Vezirköprü’nün önünü kapatmadı. 2023 hedefini önlerine koyduklarını ve burada Vezirköprü gibi ilçelerin de tren yoluna katılması için gerekli çalışmaların yapılacağını söyledi. Doğal olarak Vezirköprü’deki büyük firma Vezirağaç’ın olası bir tren yolunda da önemli katkısı olacak. Vezirköprü’nün tren yoluna bağlanması Vezirköprülüler için o kadar büyük bir hayal ki, olacağına bile inanmıyorlar desek yeri var. Oysa neden olmasın? Kanal İstanbul gibi büyük projelerin yapılmasından mutluluk duyan, en büyük havaalanı açılacağı için sevinen, İstanbul ve İzmit’teki köprülerden gururlanan ve bunlara inanan Vezirköprülü sizce neden Vezirköprü’ye yapılacak olan yatırımlara veya Tren Yolu’na inanmıyor?
İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÖŞE YAZILARI
20 Kasım 2024 Köşe Yazıları
09 Kasım 2024 Köşe Yazıları
06 Kasım 2024 Köşe Yazıları
02 Kasım 2024 Köşe Yazıları