Son Dakika
Vatandaş Gazetesi’nin 60. Yılına başladığımız günlerde ziyaretimize gelenlerle sohbet ayrı bir zevk veriyor insana.
Gazetenin kurucusu Vefai Tek’er yaş günleri için “asıl amaç daha fazla insanla konuşup, Vezirköprü adına yazı yazmak” derdi.
Biz de konuştuklarımızdan Vezirköprü çıkarmaya çalışıyoruz.
Sohbet ederken anlatıyorum:
“Hafta sonu yolum Terme’den geçti.
Giderken, yolun kenarında Terme Devlet Hastanesi’nin yerindeki trafik ışıklarında bir eksiklik hissettim. Geri dönüşte baktım. Hastane kapalıydı.
Terme Devlet Hastanesi biraz daha şehir içine doğru yeninde yapılmış ve taşınmıştı.
Terme’de sorup öğrendiğimize göre; ilk yapılan hastane uzaklığı ve ulaşımı nedeniyle tepkilere yol açıp, üstüne bir de rutubet nedeniyle çürümeye başlayınca kapanmasına karar verilmiş.
Birkaç yıl içerisinde bitirilen yeni hastane binasına taşınmış. İçine girmedim ama dışarıdan güzel görünüyordu.”
Konuklarım, hemen işin ucunu Vezirköprü’ye çekiyor:
-Vezirköprü Devlet Hastanesi de hem uzaklığı hem de yeninde inşaatı başlayana kadar çürümüş olacağı gerekçesiyle yenilenecektir. Üstelik heyelan mıntıkasında olması, su basma riskini taşıması ve fay hattına yakın olması gibi gerekçeleri saymaya gerek yok. Diyorlar.
İlçenin göç sorunundan, sanayi için yapılan çalışmalarına kadar, tarımsal üretimin gerilemesinden, ilçenin yatırım alamamasına, bitmeyen çileler yol ve huzurevi gibi konulara kadar doğal olarak sohbetlerin içinden çıkmayan konular.
Bir arkadaşım net söylüyor mesela:
-Vezirköprü Samsun’dan ayrılmadan ilerleme şansı olmayacaktır.
Kalkınmada öncelikli olamayan Vezirköprü’de gelişme sağlanamayacağı ortada.
Gerek vergi, gerek enerji gibi avantajları değerlendiren bölgelerle rekabet edebilmek için bu olmazsa olmaz. Vezirköprü’nün neden Samsun’a bağlı kalmak zorunda olduğunu ise anlamak zor.
Ama sadece kalkınmada öncelik değil..
Vezirköprü’nün gerek karayolu, gerekse alternatif ulaşımlarının geliştirilmesi ve ucuzlatılması gerek.
Sanayi Bölgesi oluşturarak, bu bölgelerin getireceği avantajlardan yararlanmalı.
Bu gün Kavak OSB’de 22 işyerinde 700’ün üzerinde kişi istihdam ediliyorsa; Samsun’dan bile 2 otobüs işçi günlük geliş gidiş yaparak çalışıyorsa, göç veren değil alan bir ilçe haline gelmişse bunu Sanayi’ye borçludur.
Vezirköprü’de sadece bir Vezirağaç sanayi tesisi olarak kalırsa, yan dallarında bile yeterli gelişme sağlanamıyorsa, önemli nedeni Vezirköprülüler değil, siyasi nedenlerdir.
Vatandaş Gazetesi olarak, okurlarıyla birlikte Vezirköprü için çalışmayı sürdüreceğimiz nice yıllar diliyorum.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÖŞE YAZILARI
23 Kasım 2024 Köşe Yazıları
20 Kasım 2024 Köşe Yazıları
17 Kasım 2024 Köşe Yazıları
09 Kasım 2024 Köşe Yazıları