Vezirköprü’nün OSB için en önemli silahı olduğu kaydedilen işçi sayısının diğer yerlere taşınan işçilerle erimeye başladığını ve bu şekilde devam ettiği takdirde elimizde bu önemli avantajının da kalmayacağını söyleyebiliriz.
“Vezirköprü Karma Organize Sanayi Bölgesi için ilçemizin önde gelen yöneticileri yanlarına Samsun’dan siyasetçi ve diğer yöneticileri de alarak Ankara’ya gitmişler.
Burada gerekli çalışmaları ve görüşmeleri yapan ekip Vezirköprü OSB’ye dev yatırımlarla geri dönmüşler.
Bu çalışmaların yapılmasından sonra Vezirköprü OSB’de kurulacak fabrikalarda çalışacak binlerce kişi iş başvurusunda bulunmak üzere İŞKUR ve Belediye Beyaz Masa’nın kapısında kuyruk olmuş.
Vezirköprü önümüzdeki dönemlerde bambaşka bir şekle bürünücek.”
diye rüya görürken uyanmışım yazardı rahmetli İhsan Cömert hayatta olsaydı.
Bu rüyasının içinde bir yerlerde Sanayinin gelişmesi için olmazsa olmaz Havza yolu başta olmak üzere diğer ilçelerle bağlantı yollarının da bu yüzyıla yakışır hale getirileceğini eklerdi.
Ancak rüyalar güzel olsa da, Vezirköprü’nün gerçeklerini hepimiz biliyoruz.
Havza OSB’de her geçen gün fabrika sayısıyla birlikte istihdam sayısı da artıyor.
Aynı durum çevredeki diğer OSB’ler için de geçerli.
Tüm bu OSB’lere Vezirköprü’den giden işçi sayısı da artarak devam ediyor.
Vezirköprü Organize Sanayi Bölgesi için de çalışmaların sürdüğünü duyuyoruz.
Artık İlçemizde bu konularla ilgili olarak resmi açıklamaların da özellikle basının olduğu yerlerde yapılmadığı için kulaktan duyma ifadelerle sürdüğünü belirtelim.
Son olarak Samsun’da yeni bir OSB kurulması için yasa teklifi verileceği ve bu sayede Çinli otomotiv firmasının başta olmak üzere 25 bin kişinin istihdam edileceği bir alan oluşturulacağı haberini duyduk.
Bu otomotiv firmasının Samsun’da yer aradığını haftalardır dile getirdik.
Olabilirliği az olsa da, Vezirköprü’nün artık yatırımcı aradığı söylenen Karma OSB’si için görüşme yapılamaz mıydı?
Bu sayede, bu dev firma yerine başka firmaların gelmesi sağlanamaz mıydı?
İlçemizde o zamanlarda bir OSB olmadığı içn Havza’ya gittiğini bildiğimiz Kenevir Firmasının bugün 200’ün üzerine çıkan personel sayısının önümzüdeki yıl 650 civarına çıkacağını duyuyoruz.
Bugün bu firmada çalışmak için 2 minibüs işçinin Vezirköprü’den Havza OSB’ye gittiğini gelecek yıl bu minibüs sayısının 10’u bulacağı söylemleri içimizi acıtmaya devam ediyor.
Vezirköprü’nün OSB için en önemli silahı olduğu kaydedilen işçi sayısının diğer yerlere taşınan işçilerle erimeye başladığını ve bu şekilde devam ettiği takdirde elimizde bu önemli avantajının da kalmayacağını söylersek yine geleceğe umutsuz bir yaklaşımda mı bulunmuş oluruz?
Vezirköprü’nün ileriye doğru düzgün bakabilmesi için zaten geç kalmış OSB’nin bir an önce yatırımcı bulması gerekiyor. Bunu Vezirköprü’ye geleceklerden değil de, getirileceklerden yapmanın yoluna da bakılabilir.
Bu şekilde olabileceğinin örneğini de Samsun’a yeni yapılması konuşulan OSB’de görmüş olacağız.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÖŞE YAZILARI
20 Kasım 2024 Köşe Yazıları
09 Kasım 2024 Köşe Yazıları
06 Kasım 2024 Köşe Yazıları
02 Kasım 2024 Köşe Yazıları