Son Dakika
Çok uzun zamanadır beklenen ve sonunda yapılmaya başlanan Havza-Vezirköprü (Vezirköprü-Havza) yolu için kafalarımız karışık.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun konuşmasında belirttiği ’15 kilometrelik yol olacak’ açıklaması, açıkçası düşündürdü.
Ne demiş Bakan Karaismailoğlu: “Toplam 15 km uzunluğundaki sıcak kaplamalı bölünmüş yolumuzda 110 metre uzunluğunda 1 adet köprü, 2 adet hemzemin kavşak ve 1 adet farklı seviyeli kavşak yer alacaktır.”
Bizim bildiğimiz bu yol yaklaşık 25 kilometre. Bunun 15 kilometresi mi yapılacak?
Çalışmalara bakıldığında Havza’dan başlayan yol Vezirköprü-Havza yolu değil, Havza-Vezirköprü yolu olacak. Eğer Bakan Karaismailoğlu’nun söylediği gibi 15 kilometre yapılacaksa, yolun Köprübaşı’ndan bu tarafa çok ilerlemeyeceği çıkıyor.
Yapılan bu açıklamada, Havza’dan sonraki 15 kilometrelik kısımda kamulaştırma çalışmaları da olduğu için böyle söylendiği, Köprübaşı’ndan sonraki kısımda bir kamulaştırma işlemi olmayacağı için belirtilmediği, yolun Vezirköprü’ye kadar olan kısmının da tamamlanacağı söyleniyor.
Köprübaşı’ndan sonrasında bir kamulaştırma olmayacağı için böyle söylendiği iddiaları olsa da, koskoca bakan sanırım bu küçük farkı bizlere aktarmak için iki cümle kurmaktan kaçınmazdı.
Biz yine de iyi niyetimizi bozmayalım ve Bakan Karaismailoğlu’nun da söylediği gibi 2023’a kadar yolun tamamının bitmesini dileyelim. Bunu dilerken de, siyasilerimize buraya bir dipnot olarak çekincelerimiz dile getirmiş olalım.
Bahsettiğimiz yolun vatandaşlar arasında yapılan bir başka tartışması güzergâhı.
Çalışmalardan anladığımız kadarıyla Şeyhsafi’den çıkıştan sonra sola doğru gidecek olan yol buradan Göğembeli’nin sol tarafından ilerleyecek. Köprübaşında yapılan menfezler ise yolun yükseleceğini gösteriyor.
Vatandaşların temel tartışması, “eğer Göğembeli çıkılacaksa, bu yola niye bu kadar masraf ediliyor?” üzerinde dönüyor.
Açıklamalardan anlaşılan yaklaşık 1,5 yıl kadar yol çalışmasının süreceği, en azından hedeflenen süre böyle.
Sıklıkla konuşulmaya başlanan bir diğer endişe de bu yönde. Çalışmalar sırasında Vezirköprü-Havza arasında kaza oranının artacağını düşünenler oldukça fazla.
Tabelalara uymak ve bu süre zarfında mümkün olduğunca acele etmeden güveli yolculuk yapmak bizlerin elinde.
Tüm bunların yanında bir de Bakan Karaismailoğlu’na konuşmasında hiç yer vermediği Vezirköprü-Durağan yolunun da sorabilseydik, en azından akıbeti hakkında bilgi almış olurduk.
Görünen o ki, Durağan yolu için de Durağanlılar bir çalışma yapmak zorunda kalacaklar.
Türkiye Cumhuriyeti’nin ilan edildiği 29 Ekim Bayramınız kutlu olsun.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÖŞE YAZILARI
23 Kasım 2024 Köşe Yazıları
20 Kasım 2024 Köşe Yazıları
17 Kasım 2024 Köşe Yazıları
09 Kasım 2024 Köşe Yazıları